1 december 2019

Månadsläsning [November 2019]


99. Anna Jansson - Dans på glödande kol (4)
100. Bamse och ungarna
101. Marsupilami och Guldfloden
102. Carla & Vilh.Hansen - Rasmus Nalle i Pyramiderna
103. Carla & Vilh.Hansen - Rasmus Nalle i Spökhuset
104. Victoria Brownlee - Paris.Kärlek.Ost (3)
105. Lotta Luxenburg - Infiltratören (4)
106. Bill Waterson - Tänk vad världen är liten, Kalle!

107. Susanna Jones - Earthquake bird (3)
108. Mats Ahlstedt - Upprättelsen (4)
109. Jenny Fagerlund - Ett litet steg på vägen (5)
110. Anna Roos - Lika i döden (5)
111. Malin Persson  Giolito - En julsaga (2)
112. Fritzdorf & Rosenlind  - Tick Tick Boom (4)
113. Anna Jansson - Skymningens barfotabarn (4)
114. Cathy Glass - Mamma sa att jag inte fick berätta (4)
115. Frida Moisto - Drakar lyfter i motvind (5)


Totalt:  17

Nya författare:  5
Tillhör en serie: 9
Rec.ex:  8 
Svenska/Engelska:  17/0
Hyllvärmare: 1
Tegelstenar(minst 500 sidor):  0
E-böcker/Ljudböcker:  0/4 
Seriealbum:  5
Barnböcker: 
Besvikelse: Earthquakebird trodde jag mer om när den boken och filmen är så hypad, jag har inte ens läst filmen ännu för jag har boken för färskt i minnet.

Positiv överraskning: Egentligen ingen överraskning men flera av de serier jag gillar fortsatte verkligen att prestera så nu längtar jag efter att fortsätta läsa på serierna.

Min åsikt om månaden: Det blev läsrekord den här månaden, eller egentligen första halvan av månaden, sen tappade läsningen lite fart när det blev en hel del att fixa med barnens Nissehus, Nissepaket, julklappar, bakande och annat. Återigen märker man att svenska deckare är det jag föredrar men det var roligt att läsa lite seriealbum och det ska jag fortsätta med för har en hög olästa kvar, men jag tycker det är svårt att recensera dem, det är enklare att bara ge ett betyg så det gör jag på goodreads.
Det känns skönt att ha uppnått sitt läsmål för året så december blir det inte stress med måste läsning utan bara läsa det man känner för.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...