30 september 2021

Månadsläsning [September 2021]

 

Läst i September


92.  Robert Bryndza - Flickan i isen  (4)
93.  Samuel Karlsson - Hennes blodiga händer (4)
94.  Peter Johansson - Rastplats 58  (4)
95.  Isabelle Törnqvist - Draken  (4)
96.  Åström & Sandlund - Slumra in (5)
97.  Daniel Paris -Edith, Alex och Enhörningarna (2+)
98.  Jan Bertoft - Hoppets sista ljus (4)
99.  J.K Rowling - Harry Potter och Halvblodsprinsen (4) 
100.  Tony Fischier  - Mannen som försvann (4) 

Totalt:   9
Nya författare:   4
Tillhör en serie: 6
Rec.ex: 4
Svenska/Engelska: 9/0
Hyllvärmare: 2
Tegelstenar(minst 500 sidor):  1  
E-böcker/Ljudböcker:  0/2
Seriealbum: 0
Barn/ungdomsböcker: 0/0
Besvikelse: 

Jag hade hoppats få veta mer om Caroline mordet än jag fick i Rastplats 58 och jag trodde även att Edith,Alex och Enhörningarna skulle falla oss mer i smaken. 

Positiv överraskning:
Jag hoppas ju alltid att de böcker jag läser ska vara super bra böcker, men tyvärr så är det ju inte alltid så. Hoppets sista ljus var bättre än jag trodde när jag kollade igenom mina recensioner från de två första böckerna. 

Slumra in och Harry Potter tar jag förgivet att jag ska gilla.  

Min åsikt om månaden:
9 böcker än ändå helt okej, för det känns som jag knappt haft tid att läsa alls. Dessutom har jag redan nu läst 100 böcker vilket är mitt årliga läsmål på goodreads, tror det är rekord mycket läst i år vilket är riktigt roligt och det är helt klart pga att jag har lyssnat på fler ljudböcker.   

Nu behöver jag köpa hem färre böcker och bearbeta fler av mina olästa som jag snart drunknar i men jag har så svårt att låta bli att köpa böcker när det är rea, för böcker blir inte billigare och vi vet ju att de inte finns ute på marknaden hur länge som helst så då måste man samla på sig delar i serier..... 

Japp jag har 3 bokpaket som är på väg hem men 2 av de paketen är nästan bara presenter och julklappar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...