1 september 2020

Månadsläsning [Augusti 2020]



76.  Dana Simpson - Razzle Dazzle Unicorn (4)
77.  Lori Nelson Spielman - Systrarna från Toscana (4) 
78.  Anna Jansson - Rädslans fångar (4) 
79.  Robyn Carr - Kär och galen (4)
80.  Martin Rössel - Curare (5)
81.  Johanna Lindbäck - Min typ brorsa (2)
82.  Andreas Ek - Mörkret inom honom (5)
83.  Robyn Carr - En plats för lycka (4)
84.  Malin Falck - Resan till Jotundalen (5)
85.  Robyn Carr - Dagar av längtan (4)
86.  Mick Finlay - Morden i London (4)
87.  Lars Nim - Millys dagbok  
88.  Åsa Larsson - Mylingen (3.5)
89.  Dav Pilkey - Kapten Kalsong och den stora toalettattacken 
90.  Karin wahlberg - Hon som tittade in (1)
91.  Maria Grund - Dödssynden (5)

Totalt: 16
Nya författare:  8
Tillhör en serie: 13
Rec.ex: 4
Svenska/Engelska: 15/1
Hyllvärmare: 5
Tegelstenar(minst 500 sidor):  0  
E-böcker/Ljudböcker:  0/3
Seriealbum: 2
Barn/ungdomsböcker: 2/3
Besvikelse: 
Min typ brorsa, Mylingen och Hon som tittade in trodde jag skulle vara bättre än vad de var. 
 
Positiv överraskning:
Dödssynden, Curare, Mörkret inom honom och Resan till Jotundalen var alla riktigt bra och bättre än vad jag hade förväntat mig av att läsa baksidan. 

Min åsikt om månaden:
16 böcker, äntligen har biblioteket öppnat här där vi bor så nu kan jag hänga där med barnen och det innebär också mer läsning av barn och ungdomsböcker. En riktigt bra läsmånad där jag inte har prioriterat läsningen utan det har rullat på tack vare att det var så många riktigt bra böcker den här månaden. Skönt även att beta av några fler hyllvärmare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...