10 augusti 2020

Robyn Carr - Kär och galen

 

 Sullivan's Crossing #1

Titel & Omslag
Omslaget säger ju inte speciellt mycket och titeln passar in på nästan alla kärleks storys. Men jag tycker ändå om omslaget, det är mysigt. 

Handling
Neurokirurgen  Maggie Sullivan har tagit en paus efter en extremt pressad period  i livet, men det lugn hon så innerligt behöver uteblir. Dagen efter att hon kommit hem till sin barndoms Sullivan's Crossing drabbas hennes pappa av en hjärtinfarkt - och maggie måste ta ansvar för lanthandeln och campingen som han driver. 

Den snygge camparen Cal Jones ställer genast upp och hjälper till, men Maggie kan inte låta bli att undra om han i själva verket är en seriemördare. Cal tar hennes spekulationer med ro och trots Maggies betänkligheter går spänningen mellan dem inte att ta miste på. 

Mina åsikter 
Oj oj oj vilken mysig bok!! Perfekt feel good att läsa ute i hammocken och små slumra till, men jag måste erkänna att bitvis hade jag väldigt svårt att släppa taget om boken, jag ville veta vad som mer skulle hända. Maggies pappa och styvpappa gillar jag väldigt mycket, hennes mamma har så mycket personlighet och hon livar verkligen upp handlingen. Cal är en intressant karaktär som jag blir nyfiken på att få veta mer om, vad gör han på campingen är han god eller ond och vad sysslar han egentligen med.

Jag kommer helt klart läsa fler delar i den här serien men vi får se när det blir av, mamma har köpt hem både bok två och tre så de kommer landa hos mig för eller senare som tur är!!

Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...