27 augusti 2020

Dav Pilkey - Kapten Kalsong och den stora toalettattacken

 Kapten Kalsong och den stora toalettattacken

Titel & Omslag
Perfekt titel och omslag till bokens handling.

Handling
George och Harold är för det mesta mycket ansvarsfulla. Så fort det inträffar någon katastrof är de oftast ansvariga.... 

Nu verkar det som om George och Harold har börjat med sina knäppa påhitt igen. Till att börja med har de ödelagt skolans uppfinnartävling trots att rektor Krupp förbjudit  dem att delta. 

Därefter har de av misstag skapat en hel armé av köttätande toaletter. Vem kan stoppa dessa livsfarliga porslinsmonster? Superhjälten kapten Kalsong, förstås - vem annars? 

Mina åsikter
Det här är en bok för barn 6-9 år, min son på 5 år gillade den. Det händer mycket så boken är spännande och väldigt rolig i alla fall för mindre barn. Jag själv känner lite att jag är nog lite för gammal för den här boken, jag har inte riktigt den här typen av humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...