31 augusti 2020

Andreas Ek - Mörkret inom honom


                         Jannica Brandt #1

Titel & Omslag
Snyggt passande omslag och en bra titel till bokens handling.

Handling
Kriminalinspektör Niklas Fridh vid Stockholm Syds enhet för grova brott förväntar sig en lugn återgång till arbetet, efter några månaders sjukskrivning. Men när en ung kvinna hittas brutalt mördad i ett frilufts område, blir jakten på en kallblodig gärningsman högst personlig. 

Tillsammans med sin ambitiösa kollega Jannica Brandt tar NIklas helt nya vägar för att hitta fram till sanningen. När det visar sig att mördaren har fler liv på sitt samvete, avslöjas kopplingar till ett av Niklas tidigare fall - ett ärende som han aldrig kunnat glömma.... 

Mina åsikter 

Boken börjar riktigt spännande och den griper tag i mig och det är så svårt att lägga ifrån sig boken. Den är spännande rakt igenom och det är flera intressanta karaktärer. Slutet, ja wow vilket slut. Det är inte alls vad jag hade förväntat mig och jag uppfattar inte att det kommer sluta så förrän vi verkligen är där i handlingen. Jag vill läsa mer från den här serien, förstår så klart att nästa bok inte kan vara i närheten av den här, men jag tror att Andreas Ek kan skriva minst lika bra igen!! 

En solklar 5a är det här, och nu måste jag läsa mer av Andreas Ek, gärna om Jannica Brandt. 

Spoiler varning!
Stackars Niklas, förlora sin fru och dotter så där. Det gjorde så ont i mig att läsa det och det blev jobbigt att läsa. Sen slutet, jag hade inte alls kunnat vänta mig att det skulle vara på det sättet, Niklas och Tony som en, en god och en ond, ett sätt att lyckas hantera sin sorg, smärta och ilska. 

Betyg 5 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus   Cdon

1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...