30 november 2018

Månadsläsning [November 2018]


84. R.L. Stine - Pyramidens hemlighet  (3)
85. Christina Eriksson - Din  vän Forsete (5)
86. Rhiannon Navin - Ensam kvar (5)
87. Daniel Cole - Trasdockan (4)
88. Hjorth Rosenfeldt - En högre rättvisa (4)
89. R.L. Stine - En hårresande historia (2.5)
90. Daisy  Meadows - Tilde teaterälvan
91. Daisy Meadows - Cornelia kompisälvan
92. Jenny Fagerlund - 24 goda gärningar (4)
93. R.L. Stine - Det onda ögat igen (3)

Totalt: 10
Nya författare: 3
Tillhör en serie: 3
Rec.ex: 3
Svenska/Engelska: 9/0
Hyllvärmare: 3
Tegelstenar(minst 500 sidor):  0
E-böcker/Ljudböcker: 0/0
Seriealbum: 0
Barnböcker:  0
Ungdomsböcker:5
Besvikelse: Jag hoppades att RL Stine böckerna skulle vara lite mer läskiga än de var.

Positiv överraskning:  Ensam kvar så skriven på ett fantastiskt bra sätt, för det kan inte vara lätt att skriva om en skolskjutning och sen att få boken att beröra utan att man ska gråta ögonen ur sig hela tiden utan man ska ju orka läsa boken också.

Min åsikt om månaden:  10 böcker är tycker jag är helt okej, även om nu många blev ungdomsböcker så gör det absolut ingenting utan det blev tre hyllvärmare och min dotter har läst en hel del, vi har dessutom en hög böcker påbörjade här hemma så jag hoppas på att få läst lika många i December.

1 kommentar:

  1. Har nog aldrig hört talas om den där R L Stine, men när jag kollar på Goodreads så har han ju skrivit mängder.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...