23 november 2018

R.L.Stine - En hårresande historia


Titel & OmslagTiteln passar bra in på handlingen, så även omslaget, och som vanligt syns det att Kalla kårar böckerna passar ihop.

Handling

Harry Boyd tycker själv han är den trevligaste 12åringen i stan. Han har tjockt blont hår och ibland kallar hans kompisar honom Hårfagre Harry för att retas. Efter skolan är han med i stans coolaste band, Nördarna. En eftermiddag efter en rep med bandet hittar Harry och kompisarna en flaska med brun utan sol - kräm. Gänget går in i badrummet och testar den, men det skulle de aldrig ha gjort..

Mina åsikter

När jag såg omslaget tänkte jag på varulvar, det har även mina barn frågat mig om boken handlar om, men så var det faktiskt inte riktigt. Utan det var någonting värre. Den här boken fungerar kanske bra för barn/ungdomar, när man är vuxen förstår man hur ologiskt vissa delar i  boken var vilket då också drar ner betyget.

Betyg 2.5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...