1 november 2020

Månadsläsning [Oktober 2020]

Läst i Oktober


97. Anna Jansson - Kvinnan på bänken (5)
98. Christina Eriksson - Ensamvarg (4) 
99.  Salla Simukka - Vit som snö (4)
100. Salla Simukka - Svart som ebenholt (5)
101. Isabelle Törnqvist - Fågeln (4)
102. Riley Sager - Två sanningar och en lögn (4)
103. Anna Kuru - Den första frosten (3)
104. Ulla.M Nissen - Hilma och den luriga ponnyn (4)
105. Elias & Agnes Våhlund - Röda masken (4)
106. Kamilla Oresvärd - Vinterströmmen (4)
107. Dav Pilkey - Dogman Lord of the Fleas (5)
108. Sören Olsson - Luna och superkraften (4)
109. Zelda Falköga - Lyras Ö (4)
110. Tony Johansson - Den tredje passageraren (1)

Totalt: 14
Nya författare:  1
Tillhör en serie: 11
Rec.ex: 5
Svenska/Engelska: 13/1
Hyllvärmare: 1
Tegelstenar(minst 500 sidor):  0  
E-böcker/Ljudböcker:  0/2
Seriealbum: 0
Barn/ungdomsböcker: 1/5
Besvikelse:
Den tredje passageraren, jag hade inte så höga förväntningar men det är ändå trist att bli besviken. Däremot är jag även besviken på att jag aldrig lyckas läsa några läskiga böcker under oktober, jag tänker göra det men det blir inte av, men om man ser andras läsning så verkar ingen annan göra det heller, däremot har en del julböcker börjat dyka upp bland andras läsning. 

Positiv överraskning:
Kvinnan på bänken, jag gillar att Anna Janssons serie blir bättre och bättre. 
Dogman var helt annorlunda än vad jag trodde, trodde mer den skulle vara i klass med Kapten Kalsong. 

Min åsikt om månaden:
Det blev en bra läsmånad även om jag inte har prioriterat läsningen, men då blev det mycket fokus på att läsa med sonen, låna på biblioteket och en del barn/ungdoms rec.ex Men det gör ingenting utan det är rätt avkopplande att inte alltid läsa vuxen böcker. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...