28 oktober 2020

Zelda Falköga - Lyras Ö

 

Karma och Jonar #3

Titel & Omslag 
Snyggt omslag som passar så perfekt ihop med de två tidigare böckerna, även illustrationerna i boken är riktigt vackra. 

Handling 
När pegasusen landar på Lyras Ö möts Karma och Jonar av sagolik natur och ovanliga vild djur. Mitt i djungeln hittar de trollkvinnan Lyra som berättar hu de ska stoppa Stendraken en gång för alla. Nu känns det som att inget kan gå fel. 

Men snart upptäcker de att de inte är ensamma på ön. Bland djungelns mörka skuggor lurar en välbekant fiende. 

Mina åsikter
Det här är lite mer av en mellan bok, Karma och Jonar har ett uppdrag, som sedan leder vidare till något nytt uppdrag. Vi får på vägen lite ledtrådar om varför det finns en stenjätte men även lära känna lite nya personer och karakträrer som har olika inverkan på bokens handling. 

Bok 4 som heter Nagdabergen kommer ut i Maj. Jag och min son längtar. Jag gillar att det är lagom text i varje kapitel så man vill läsa mer men man blir inte döds trött i halsen av att läsa, jag blir väldigt fort trött i stämbanden just pga ovanan att läsa och prata mycket. 

Jag skulle också vilja besöka Lyras Ö, den låter så magiskt vacker! 

Betyg 4 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Omnible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...