6 oktober 2020

Salla Simukka - Vit som snö

Lumikki Andersson #2

Titel & Omslag
Titeln har mest med serien att göra, att man ska veta att böckerna hör ihop. Även omslaget gör att man ser att det är en serie även om den här boken stämmer in till handlingen.

Handling 
Lumikki Andersson befinner sig i ett sommarhett Prag. Där träffar hon en tjej som påstår sig vara hennes halvsyster. Tjejen lurar med sig Limikki till ett religiöst möte och hon blir indragen i en sekt som är mitt uppe i planeringen av något fruktansvärt. Lumikki lär sig fort att hitta bland Prags gator och kyrkogårdar, då hon tvingas springa för livet för att förhindra den stora tragedin.

Mina åsikter 

Det var väldigt länge sedan jag läste första delen om Lumikki, men i början på den här boken får man små återblickar för vad som hände några månader tidigare så man blir påmind om lite av det som hände. 

Det är en lättsam bok att läsa, det var enkelt att komma in i handlingen, och det är ett högt driv för det händer väldigt mycket fast än boken är så pass kort, tyvärr lite väl kort men det är ju tur då att det är tre böcker i en serie så tillsammans blir de nog helt perfekta.  
Jag gillar att få lära känna Lumikki mer och mer och jag gillar henne, hon är en tuff tjej med skin på näsan som mer än gärna vill hjälpa andra i nöd, även om ingen riktigt har funnits där för henne. 

Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus  Omnible

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...