31 januari 2019

Månadsläsning [Januari 2019]


01. Ashley Dyer - Ristat i hud (4)
02. Shari Lapena - En främling i mitt hus (4)
03. Lotta Lundh - Kvinnornas hus (4)
04. Alexandra Reinwarth - Duktiga flickors guide... (3)
05. Harlan Coben - Inte utan dig (4)
06. Samuel Karlsson - Morden på Mörkö (4)
07. Markus Lutteman - Floden (2)
08. Mari Jungstedt - Ett mörker mitt ibland oss (4)
09. Antoligi.. Vinterkärlek
10. Jan Bertoft & Håkan Tängnander - Minnets slutna rum (3)
11. Lauren Oliver - Rekviem (3)

12. Marianne Cedervall - Låt det som varit vila (3)
13. Frida Moisto - Som nirtoglycerin (5)
14. Cecilia Sahlström - Vit syren (4)

Totalt: 14
Nya författare: 11
Tillhör en serie: 7
Rec.ex: 9
Svenska/Engelska:  14/0
Hyllvärmare: 2
Tegelstenar(minst 500 sidor):  1
E-böcker/Ljudböcker: 0/0
Seriealbum: 0
Barnböcker: 0

Besvikelse: Jag trodde att Floden skulle skrämma mig i alla fall lite.
Positiv överraskning: Det var många fantastiskt bra böcker, men Frida Moistos bok Som Nitroglycerin var verkligen en positiv överraskning.



Min åsikt om månaden: 
Jag tror det blev läsrekord, annars de månader jag lyckats läsa många böcker så har det varit inblandat en del barnböcker. Det har dessutom inte ens varit en månad där jag fokuserat på läsningen utan jag har tränat, nött serier och spelat en hel del dator också,  så jag vet inte riktigt när jag har hunnit läsa så mycket. Kanske var sömnen jag prioriterade bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...