20 januari 2019

Markus Lutteman - Floden

Titel & Omslag
Titeln Floden är där huvudkaraktären tillbringar den mesta tiden i boken och omslaget är galet snyggt!

Handling

Fyra personer färdas tillsammans längs en mörk flod. De känner inte varandra, vet inte var de befinner sig eller vart de är på väg. När hemligheterna börjar röjas och de äntligen förstår var de hamnat inser de att det kan vara för sent att ta sig därifrån.

Mina åsikter
Det här är första boken som jag läser av Markus Lutteman som han har skrivit själv, jag har läst de fyra böckerna från Herculesserien som han har skrivit ihop med Mons Kallentoft och de fyra var så bra! Jag vet inte riktigt i vilken genre jag tycker att den här boken borde höra till, kanske spänningsroman, för det är ingen deckare eller thriller och ingen mysig roman eller kärleksbok.

Floden utspelar sig mesta dels kring en flod, vi får lära känna några karaktärer, mestadels Jonathan Berg och det känns som vi får lära känna han genom att han upplever en mardröm som vi får ta del av. Tanken bakom handlingen är bra, den är uppbyggd lite som en skräckbok men jag saknar den läskiga delen, jag får inte lära känna Jonathan eller de andra karaktärerna nog mycket att riktigt bry mig om vad som händer eftersom allting känns som en dröm.  Så tyvärr var det här inte en bok som föll mig i smaken eller som lyckades gripa tag i mig nog hårt för att få boken att bli spännande.

Betyg 2 av 5
boken finns att köpas på   adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...