31 januari 2021

Månadsläsning [Januari 2021]

+ ljudböcker :) 

01. Cecelia Ahern - Gåvan  (2)
02. Viveca Sten - Offermakaren (5)
03. Mikael Ressem - Bödeln i Prag (3.5)
04. Susanne boll- Luftburen  (3)
05. Anna Jansson - Dödslistan (5)  
06. Lotta Luxenburg - Jagad (4)
07. Birgitta Bergin - Älskade jävla jul (2) 
08. Mikaela Bley - Louise (4)
09. Susanne Boll - Jordanden (4)
10. Jan-Erik Fjell - Angivaren (3)
11. Kicki Sehlstedt - Sweet Lolita (4)
12. Jan-Erik Fjell - Lycksökaren (3)
13. Kicki Sehlstedt - Oskuld (5)
14. Lotta Lundh - Familjen (4)
15. Lotta Lundh - Graven (4)  
16. Isabelle Törnqvist - Kirin (3)
17. Harlan Coben (4)


Totalt: 17
Nya författare:  2
Tillhör en serie: 14
Rec.ex: 4
Svenska/Engelska: 17/0

Hyllvärmare: 5
Tegelstenar(minst 500 sidor):  0  
E-böcker/Ljudböcker:  0/9
Seriealbum: 0
Barn/ungdomsböcker: 0/1
Besvikelse: 
Jag hade ju trott att Gåvan skulle vara en juligare och mysigare bok än vad den är. 
Även Älskade jävla jul hade jag hoppats på mer julmys än julstress. 

Positiv överraskning:
Kicki Sehlstedts böcker var bättre än förväntat. 
Offermakaren hade jag hört väldigt mycket bra om så där hade jag höga förhoppningar och Harlan Coben brukar alltid levera och så gjorde han även den här gången. 
Min åsikt om månaden:
Läst/Lyssnat på 17 böcker!! Tror det är något slags rekord, speciellt med tanke på att det inte är några barnböcker, lättlästa ungdomsböcker eller seriealbum. Jag hoppas att mitt lässug kommer hålla i sig hela året, då kommer det verkligen minska i Olästhögen, eller så blir det dyrt för att jag köper hem mer böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...