30 augusti 2019

Kazu Kibuishi - Älvprinsen

Amulett #5

Titel & Omslag
Snyggt omslag med många av karaktärerna och lite av det som händer.

Handling
Emily överlevde kaoset på stenväktarnas akademi, men Max Griffin stal moderstenen. Med hjälp av den kan älvkungen göra nya amuletter som ger honom makt att invadera och förstöra landet Windsor. Emily och hennes vänner leder Celis soldater i strid för att stoppa honom, men Max hindrar dem. Emily vill få hjälp från rösten i sin egen amulett. Men hon upptäcker att rösten är mycket mer lömsk än hon någonsin kunnat ana.

Min åsikter Emily är ju med om väldigt mycket under sin resa för att stoppa älvkungen, och i den här boken så får vi fortsätta  från cliffhangern i bok 4 och även om vi även här lämnas med en cliffhanger så är den ändå inte lika spännande som förra boken. Jag hade önskat att de här seriealbumen var tjockare för nu hinner det inte hända så där överdrivet mycket så är det en cliffhanger och boken är slut. 

Jag hoppas biblioteket har fler av dessa seriealbum inne så jag kan läsa fler inom en snar framtid  :)


Betyg 4 av 5

boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...