27 april 2023

Karen M. McManus - One of us is next

 

One of us #2

Titel & Omslag
Älskar omslagen, de är så snygga ihop i bokhyllan. Och titeln är inte annat än klockren. 

Handling
Another year.
Another drama.
A whole new set of rules.... 

Baywiev High is just absout recoverd from the death of gossip king Simon Kelleher a year ago. 
Now there's a new copycat in town who isn't ready to forget him just yet. 
A school-wide game of Truth or Dare seems fun, right? 
But this game is lethal. Choosing the truth may reveal your darkest  secrets, accepting the dare could be dangerous, even fatal. 
The teenagers of Baywiev must work together once again to fins the culprit, before it's too late...  

Mina åsikter
Jag vill så gärna älska den här boken, de är så snygga i bokhyllan MEN jag tycker tyvärr det är för lite driv och slutet är ingen wow eller aha känslan utan mer ett mäh. Jag gillar att vi fick lära känna karaktärerna bättre, men egentligen hände det inte speciellt mycket från första till sista sidan. Det kommer en bok tre snart i serien och den kommer jag så klart läsa. 
Jag ska även läsa de andra böckerna som Karen M. McManus har skrivit som jag har hemma men helt ärligt är de mer köpta för att de är snygga. 

SpoilerVarning! 

Att det var Emma som fick Jared att börja med Truth or dare för att hämnas på sin syster och sitt ex, men att sen Owen tog vid för att få hämnd, okej han ville inte att Brandon skulle dö men han ville hämnas. 

Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...