13 november 2022

Ramona Iverne - Bakom blå ögon

 

Titel & Omslag
Titeln säger inte speciellt mycket om handlingen . 

Handling
1986 - På slottet Afgarn i Mälardalen hittas den excentriska ägarinnan Agatha Sandler brutalt mördad, naken och lemlästad. Hennes 12-åriga skyddsling Seth tros ha bevittnat mordet, men kan inte berätta eftersom han drabbats av minnesförlust. det har ryktats om att det hålls orgier med ockulta inslag på slottet, kanske har de nu gått över gränsen? 

2015 - Två mördade kvinnor på Östermalm det senaste dygnet. Polisen: Det kan finnas ett samband. Skräcken sprider sig i Stockholms innerstad. En person utför till synes helt ologiska mord på kvinnor. Sanningen om vad som egentligen hände för trettio år sedan kommer allt närmare.. 

Mina åsikter 
Jag lyssnade på den här boken som ljudbok och tyvärr tyckte jag att den var väldigt grötig. Inte förrän nu när jag läste baksides texten insåg jag att boken utspelade sig med tidshopp, vilket kanske då också är förklaringen till varför jag tyckte det var så svårt att hänga med i handlingen. 

Det var mycket sex som jag inte alls tyckte det tillförde någonting för handlingen, det blev för mycket detaljer och man kände helst att man ville spola förbi. Medans man samtidigt tappade detaljer från handlingen, 

Dagen efter jag lyssnat färdigt på boken så har jag fortfarande ingen koll på vem boken handlade om, vad karaktärerna hette eller riktigt hur boken slutade. 

Betyg 1 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...