28 maj 2022

Ingelin Angerborn - Fyr 137

 

Mabel trilogin #3


Titel & Omslag
Ett väldigt snyggt och jätte passande omslag och titeln passar helt perfekt ihop med handlingen.

Handling 

Innan vi gick kastade jag en sista blick på fyren. Dörren var stängd och avsatsen tom och jag hade just börjat dra en lättad suck, när andan liksom fastnade i halsen. 
- Titta! Flämtade jag.
I det ögonblicket hade jag kunnat svära på att jag såg något skymta förbi i det översta fönstret. Ett blekt litet ansikte som liksom spanade ut genom rutan med stora mörka, ögon. 

Vem äger dagboken som Elvira, Meja och Bea hittar borta vid Svartudden? Vem är det som har ristat in sitt namn i fyrens grund? Och vem är det egentligen Elvira ser i fyrens fönster? Är det bara inbillning, eller finns det någon sanning i spökhistorierna som berättas om fyren? 

Mina åsikter
Precis som de två tidigare böckerna så var den här riktigt bra och spännande med ett högt driv som hela tiden lockar till mer läsning. Det är lagom med 3 böcker i en serie för barn men samtidigt kommer jag sakna Elvira Meja och Bea, jag hade gärna läst fler böcker. 

Betyg 5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...