29 december 2021

Scott Cawthon - The silver eyes

 

Five nights at Freddy's #1

Titel & Omslag
Ett väldigt snyggt passande omslag och en titel som passar in,speciellt tillsammans med omslaget. 

Handli
Ten years after the horrific murders at Freddys Fazbear's pizza that ripped their town apart. Charlie - whose father owned the restaurant - and her childhood friends reunite on the anniversary of the tragedy and find themselves at the old pizza place, which had been locked up and abandoned for years.
After the discover a way inside, the realize that things are not as they used to be. The four adult size animatronic mascots that once entertained patrons have changed. They now have a dark secret...and a murderous agenda. 

Mina åsikter
Det här är skräck böcker som är jätte populära bland barn, det finns böcker, spel och mjukisdjur. Jag och sonen har läst den här som ett seriealbum, dottern läser de fysiska böckerna  och båda spelar spelen och för att jag ska ha koll på vad de riktigt sysslar med för typ av böcker och spel så måste jag så klart sätta mig in i det. 

Det är läskigt men inte så läskigt att man inte vill läsa utan man vill läsa vidare för att få veta hur det går för alla. Illustrationerna är riktigt snyggt gjorda och de blir inte heller för mycket utan det är en spänning som byggs upp och som ger en rysningar efter ryggraden. 

Spoiler varning! 
Så barnen är mördade och deras själar är fast i kostymerna, eller? Och visst de överlevde men nu då, jag vet ju att det finns många fler böcker så jag är helt klart nyfiken på att läsa mer. 

Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...