21 december 2021

Caroline Hurtig - Snöfall över Göteborg

 

Titel & Omslag

Ett snyggt vintrigt omslag som tilltalar mig och titeln är klockren till bokens handling.

Handling

På Göteborgs stations kalla perrong står Matilda och väntar på tåget. Klockan 18:05 är det dags - då kommer Sebastian. Han som krossade hennes hjärta och gick sin väg utan att se tillbaka. Nu har det gått femton år sedan deras förhållande gick i kras. Varför vill han mötas nu? Borde hon egentligen vända sig om och springa därifrån? 

Sebastian har ingen aning om vad det är han håller på med. Allt han vet är att han måste träffa Matilda. En gång i tiden var de oskiljaktiga. Hon var hans bästa vän - hans allt. Men mycket har hänt sedan dess. Kommer hon ens vilja lyssna på vad han har att säga? 

Mina åsikter
Jag gillar Matilda och Sebastian, det är en väldigt kort bok, snarare en novell och ja den är förutsägbar men jag gillar alla karaktärerna och det ger oss viss julstämning. Vill man ha en lättsam roman att leva sig in i en stund, då är det här precis rätt bok att plocka upp. Jag kan tänka mig att den här är perfekt om man har hamnat i en lässvacka. 

Betyg 3+ av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...