29 december 2021

Strålande stjärna



Det här är en Antologi med 4 böcker/noveller i en och samma bok. 

Cara Colter - Den vackraste av jular
Handling
83 liter varm choklad, 38 liter vinglögg, 462 omsorgsfullt spritsade julkakor. Men inga gäster. Snöstormen sätter krokben för Emma Whites storslagna planer på en julfest för traktens fattiga. Men så dyker en oerhört snygg man med en näpen liten flicka i famnen upp på trappan. Plötsligt verkar den här julen bli bättre än någonsin!

Mina åsikter
Den här boken är så mysig, jag älskar hur Cara Colter beskriver miljöerna och jag lever mig verkligen in i storyn, jag skulle vilja vara där också. Det är mycket julstämning i den här boken. 

                                    Betyg 4  av  5

Michelle Celmer - En jul på slottet
Handling 
Hon är där för att utföra ett jobb, inte bli lär i en prins! Men innan Olivia vet ordet av har hon fallit handlöst - rakt i prins Aarons armar. Dessvärre kan deras kärlek inte bli långvarig, Aaron måste gifta sig med en annan kunglighet. Eller ska han våga välja kärleken framför plikten? 

Mina åsikter
Den här boken är väldigt förutsägbar och tyvärr får vi ju inte veta om Olivia lyckas med jobbet, och vad händer sen då? Kungen var nog min favorit karaktär. 
                                    Betyg 2 av 5

Kate Hardy - Tid tillsammans
Handling
Emma har börjat misströsta. Det finns inga vettiga män. Så kommer hennes nye chef, Rob. Han visar sig vara begåvad, trevlig och dessutom ursnygg. Och Emma fallerm, hårt och oåterkalleligt. Men eftersom hon är rädd för att bli sårad igen vågar hon inte öppna sitt hjärta för honom. Fast - ibland kan ju faktiskt mirakel ske. 

Mina åsikter. SPOILER VARNING!
Den här boken är inte alls speciell julig och Rob är då ivrig, att ge någon lite tid verkar vara typ 2 dygn. Sen när Emma låter känslorna bestämma och vill satsa på henne och Rob och ge han en chans så friar han direkt och de gifter sig 3 månader senare. Alltså wow oj snacka om att ha bråttom. 
Den här boken duger som slöläsar bok, den är kort mer som en novell och rätt kravlös vilket gör att den inte kräver speciellt mycket engagenmang av läsaren. 

                                Betyg 2 av 5

Carol Marinelli - Solsken i december 
Handling
Patienterna som kommer in på akuten svävar ofta mellan liv och död. Själv tycker akutsköterskan Imogen Lake att hon befinner sig i skärselden. Först blir hon hopplöst förälskad  i sin nya chef, överläkaren Angus Maitlin. Sedan drabbas hon av stor vånda när hon inser att deras förhållande bara är en flirt eftersom hon måste återvända till Australien. Ska hon behöva välja bort mannen hon älskar eller finns det någon annan utväg? 

Mina åsikter
Den här var lite mer spännande när den utspelar sig på ett sjukhus, jag ser en del sjukhusserier och insåg nu att jag saknar en sjukhusserie i bokform. Jag gillar de flesta karaktärerna och ja boken är förutsägbar men samtidig är den så mysig och det är inte massor av drama utan mer att de alla i den här boken bara försöker hantera livet. 
                                Betyg 3 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...