30 juni 2021

Mats Ahlstedt - Osynligt offer

Fatima Wallinder #4

Titel & Omslag
Snyggt omslag och ett väldigt passande omslag! 

Handling
Fatima Wallinder har blivit chef för Kalla fall-gruppen. Första dagen på det nya jobbet får hon besök av en kvinna vars dotter försvann spårlöst för tjugo år sedan. Kvinnan vädjar till henne att ta upp utredningen på nytt. När Fatima får vetskap om att den försvunna dotterns sambo omkommit i enmärklig olycka väcks hennes intresse för fallet. Den sanna historien bakom mysteriet ska visa sig vara betydligt värre och mer skrämmande än hon någonsin kunnat föreställa sig. 

Mina åsikter
Jag är ett stort fan av Mats Ahlstedts deckare, de är lättlästa med högt driv och jag har läst alla böcker så det finns så mycket välbekant varje gång man plockar upp en ny bok. Och nej jag blev inte besviken nu heller utan det här är perfekta böcker om man är i en lässvacka, eller om man vill få lite driv i sin läsning.

Jag älskar att Ella Werner syns även i den här boken, att i Mats serier så finnas han karaktärer inte bara i en serie utan de syns även i andra av hans serier och det gör de här böckerna ännu bättre. 

Det händer verkligen saker hela tiden i den här boken, men ändå blir det MASSOR som händer precis i slutet, och jag hade aldrig kunnat räkna ut hur allting låg till för det är så snyggt ihop flätat att jag inte ens hade kunnat komma på en sådan här briljant ihop flätning av händelser. 

Spoiler varning!
 
Hur ska Fatima kunna fortsätta som polis och samtidigt hålla sig säker, speciellt när hon har lovat både sin man och äldsta dotter att sluta hamna i farliga situationer. Intressnat att de både köper en till restaurang, dock väldigt fint sätt de fick köpa den nya men sen även en stor lyxig segelbåt. 

Betyg 4 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...