27 juni 2021

Lars Nim - Fru Guptas spöke

 

Max & Milly #2


Titel & Omslag
Väldigt passande titel och omslag till den här boken. 

Handling
Mystiska saker händer hemma hos Max granne, fru Gupta. Hon är säker på att ett spöke har flyttat in. När hon ber Max och Milly att lösa gåtan så hmanr de i ett nytt tokigt och roligt äventyr. Givetvis får de hjälp av den kloka hunden Milo och jakten på fru Guptas spöke kan börja. 

Mina åsikter
Det här blev en riktigt spännande bok, det blev mycket inlevelse när man kunde viska när Max och Milly gömde sig. Sonen tyckte att boken var lite läskigt men där i slutet blev det väldigt många skratt, speciellt åt spöket. 

Det är en bok som är väldigt lätt att hänga med i och jag tror inte att 6 åriga sonen löste problemet med spöket före vi fick veta det i handlingen. Jag hade själv mina misstankar före det.  

Spoiler varning! 
Roligaste var när jag gjorde spökets röst, sonen satt och skrattade högt vilket gjorde att boken blev mer rolig på slutet, precis innan vi fick veta vem spöket var så tyckte han att boken var jätte läskig och som tur var så var det ju bara en papegoja. Jag misstänkte tidigt att det var en fågel, men inte vad för typ av fågel. 

Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...