7 juni 2021

Flynn Berry - Dubbelliv

 


Titel & Omslag
Jag tycker omslaget är så snyggt! 

Handling
Claire är en hård arbetande läkare som lever ett stillsamt liv i London. Hon är också dotter till en av Englands mest ökända misstänkta brottslingar, fast det är hon noga med att dölja. För nästan trettio år sedan bröt sig någon in i huset där Claire och hennes familj bodde. Barnflickan hittades brutalt mördad och Claires pappas bil övergiven med blodfläckar på sätet, men ingen har sett honom sedan dess. 

När polisen nu meddelar henne att hennes pappa har synts till rämnar Claires uppbyggda fasad. Hon vet inte om hon är dotter till en mördare eller till en oskyldig man, men hon är beredd att offra alllt för att få reda på sanningen. 

Mina åsikter
Alltså baksides texten låter så spännande men den här boken blir inte spännande. Det är inte första gången polisen tror att de har sett Claires pappa så hennes värld rämnar inte alls, däremot blir hon den här gången nog frustrerad på att få veta sanningen att hon tar tag i det och verkligen går över gränserna för att få fram sanningen. 

Jag köper inte storyn, fastnar inte riktigt för karaktärerna heller, boken har inte så mycket driv förrän precis i slutet och boken som började som kall mjölk blev lite ljumen en kort stund för att sen bli iskall och glömmas bort. 

Jag har läst Flynn Berrys bok Sargad och den fastnade jag inte heller för så jag tror helt enkelt att hennes böcker inte passar mig. 

Spoiler varning! 
Borde inte han ha reagerat när hon sa "nej, Nej pappa" ?? Han har inte sett sin dotter på så många år men ingen reaktion, alltså var han verkligen villig att se sin familj dödad för att en hemlighet inte skulle komma fram?  Det går inte riktigt ihop med det vi i övrigt fått veta om han och deras liv, och att hans vänner håller han bakom ryggen förstår jag inte heller riktigt. 

Alltså om det var bra väder borde väll någon annan varit på stranden? Hur kan hennes pappa försöka döda  henne och hon dödar han istället och kroppen upptäckts flera dagar senare. INGEN som har sett någonting? 

Betyg 1 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...