4 maj 2021

Jenny Han - Nu och för alltid Lara Jean

 

Lara Jean 3/3

Titel & Omslag
Omslagen är så snygga tillsammans! 

Handling
Lara Jean har världens bästa sista år på high school. Och det finns så mycket kvar att se fram emot! En klassresa till New York, att gå på balen med pojkvännen och hennes pappas stundande bröllop. Sedan ska hon börja på ett närbeläget college så att hon fortfarande kan åka hem och umgås med familjen på helgerna. Livet kunde inte bli mer perfekt! Tills hon helt plötsligt får oväntade nyheter som vänder uppochner på allt.

Mina åsikter
Dags för ungdomarna att sluta grundskolan och söka sig in på skolor att bli vuxna på, vad vill de bli, vilken skola ville de gå på och hur ska det bli med Lara Jean och Peter. För det är verkligen fokus på Lara Jean och Peters förhållande i den här boken, vad kommer hända? 

Men jag hade velat ha en fjärde bok, jag känner mig rätt tom efter den här tredje boken, vad kommer hända nu?  Hur kommer det gå för alla och vad kommer de bli när de blir stora? 

Spoiler varning! 
Jag grät när Lara Jean gjorde slut med Peter, men det han skrev på baksidan av hennes Årsbok var så perfekt. Men vi får ju inte veta hur det kommer gå sen, fixar de att ha ett distansförhållande? 
Lite tråkigt när Stormy dör men är man gammal så ska man ju tillslut dö och de gjorde ett fantastiskt fin minnesstund, men vad pigga alla på det där boendet verkar vara om man jämför med de i sverige. 

Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...