19 maj 2020

Zelda Falköga - Flykten

Karma & Jonar #2

Titel & Omslag
Så snyggt omslag och väldigt snygga illustrationer i boken!

Handling
Efter att ha besegrat de onda klipptrollen har Karma och Jonar blivit allra bästa vänner. De umgås i smyg och allt verkar vara på väg att ordna sig i landet Glimeria.

Tills en dag då Karmas lillasyster Hedda blir tillfångatagen av en grupp korkade men elaka grusgnomer. Karma och Jonar måste sätta sin egen frihet på spel för att försöka rädda henne.

Kommer de att lyckas?

Mina åsikter
Jag verkligen gillar den här serien, det är så fina illustrationer i boken och jag och barnen kan sitta och titta hur mycket som helst. Barnen vill ut och leka äventyr och fantasin flödar efter att vi har läst och dottern blir även inspirerad till att rita.

Jag kan erkänna, när rösten inte orkade läsa mer och barnen hade gått och lagt sig så tjuvläste jag färdigt boken, den var så spännande och jag ville få veta hur det skulle gå. Vill läsa mer redan nu och väntar med spänning på de kommande böckerna!

Betyg 5 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...