18 maj 2020

Wendy Mass - Sleeping Beauty


Titel & Omslag
Passande titel och omslag. aw

Handling
Its not easy being Princess Rose. Especially when a fairy curses you and you find yourself avoiding all sharp objects... and then end up prickings your finger anyway, causing you to slumber for a hundred years.

And it's not easy being the Prince. Especially when your mother has some ogre blood and tends to chow down at the most unfortunate moments.  A walk in the woods would help, you think. Until you find a certain hidden castle...and a certain sleeping princess. Happily ever after? Not until the prince helps the princess awaken..and bring her home to mother.


Mina åsikter
Det här är en lättläst bok på engelska, klockrent för mig när jag inte läser så mycket på engelska sen är det kul att läsa om Törnrosa även om det är jätte länge sedan jag läste original storyn. Boken är uppdelad så att vissa kapitel handlar om prinsen  och vissa om törnrosa, och vi får både reda på vad som hände från början och nu och sen och det är riktigt snyggt ihop flätat.
Så det här är en bok som även min dotter kommer ta och läsa nu när jag har läst ut den.

Betyg 4 av 5
boken finns på  Adlibris   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...