25 maj 2019

Peter James - Levande begravd

Roy Grace #1
Titel & OmslagTitel och omslag passar väldigt bra till handlingen.

Handling
Det var tänkt som ett dåligt skämt på svensexan. Michael Harrison skulle få igen för det han utsatt sina vänner för tidigare. Men allt går väldigt fel. Vännerna kraschar med bilen på väg till puben och Michael är lämnad ensam, levande begravd i en kista som långsamt tar in vatten. Bara tre dagar återstår till bröllopet och kommissarie Roy Grace kontaktas av den upprörda fästmön Ashley Harper. Och den som borde veta bäst var Michael Harrison har tagit vägen säger ingenting alls. den personen har mest att vinna på att Michael aldrig återfinns, mer än någon kunde ana...

Roy Grace är en man som är skicklig på att utreda mord och hjälpa andra. M;en han har inte lyckats lösa det största mysteriet i sitt eget liv: hustruns försvinnande.

Mina åsikter

Oj vad många människor man kan ogilla när det visar sig vilka de egentligen är. En riktigt spännande bok,  och jag ser framemot att läsa fler böcker med Roy Grace i huvudrollen för jag vill lära känna han bättre och även få veta mer om hans försvunna fru.  

Spoiler varning!
Tänk att bli så lurad av sin bästa vän och kompanjon, men jag tycker att en player som Michael inte borde kasta sig in i att giftas sig med Ashley hur som helst. och Mark borde ha fattat hur lömsk Ashley är med tanke på vad de gör mot Michael. Slutet blev lite väl kort, jag hade gärna fått veta lite mer om hur det gick för Michael, och hans reaktion när han fick veta hur lurad han varit.

Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...