28 maj 2019

Pia Kask - Bestraffaren

Titel & Omslag
Snyggt omslag och titeln passar väldigt bra till bokens handling.

Handling


Den fiktiva kuststaden Wästholm skakas av morden på två tonåringar. Först verkar morden slumpmässiga, men när ytterligare en flicka försvinner och dyker upp svårt skadad står det klart för civilutredaren Hannah Fors och kriminalinspektören Henrietta Rllins att det handlar om en seriemördare. Hannah upptäcker en koppling mellan offren som går långt bak i tiden - kan mördaren var någon som väntat i tjugo år på att ta ut sin hämnd? Rollins avfärdar teorin men Hanna kan inte släppa tråden. Samtidigt kontronteras Hannah med sitt eget mörka förflutna, och hemligheter som hon till varje pris måst dölja hotar att ödelägga den redan bräckliga relationen med Rollins.

Mina åsikter
Det här är Pia Kask debutroman och hon gör det riktigt bra. Det är lagom långa kapitel, det är lätt att hänga med fast vissa kapitel utspelar sig tidigare (det står årtal på dessa kapitel) En del intressanta karaktärer, som man vill veta mer om. Hannah är inte den typiska civilutredaren utan hon har en stor väska fylld med sitt egna bagage, som jag tror hjälper henne i de olika fallen hon hjälper Henrietta med. Även Henrietta är lite ovanlig i sin roll och jag vill lära känna henne bättre så jag kommer helt klart läsa fler böcker med Hanna och Henrietta.

 Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...