22 maj 2019

Anna Jansson - Silverkronan

Maria Wern #4

Titel & Omslag
Snyggt omslag som passar till serien dock är omslaget gjort på titeln som är Silverkronan, men i handlingen är det ju silverpengar inte en krona man har på huvudet.

Handling
Wilhelm Jacobsson försvinner spårlöst på Gotlandsbåten. Han är en småbonde som hankar sig fram, egensinnig och i ständig träta med sina grannar. Maria Wern och hennes poliskollegor Hartman och Arvisson sommarvikarierar på Gotland. Den berömda Medeltidsvecka pågår. Fallet med den försvunne hamnar på deras bord. Under pågående utredning hittar en semesterseglare av en slump ett lillfinger i en plastpåse i vattnet. Några dagar senare är en äldre dam ute och rastar sonens rotweiler. hunden rymmer, börjar gräva i ett stenröse och gräver upp ett lik...

Mina åsikter
Vilken seg bok, jag lyssnade på förra boken också så det är inte pga uppläsaren utan det hände som ingenting i den här boken och sen det lilla som hände hängde jag inte alls med i, det var jätte tjorvigt och mycket ordbajsande av Anna Jansson. Det var väldigt lågt tempo och många personer att hålla reda på. Maria Wern fick inte så mycket utrymme i den här boken vilket jag tycker är tråkigt, fallet har jag så svårt att komma in och berör inte riktigt. 

Spoiler varning!
Det får inte hända någonting mellan Maria och Arvidsson, men jag tycker verkligen hon ska lämna sin man för han är en skitstövel.
Betyg 1 av 5
boken finns att köpas på Adlibris  Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...