20 februari 2019

Karin Slaughter - Fraktur

Will Trent #2
Titel & Omslag
Omslaget säger ingenting om handlingen och det tycker jag inte riktigt att titeln gör heller, titeln är översatt rakt av så den har inte fått någon ny på svenska.  Men ryggen gör att den passar perfekt in i bokhyllan bredvid mina andra böcker av Karin Slaughter.

Handling

Ett brutalt mord har ägt rum i det exklusiva bostandsområdet Ansley Park i Atlanta. En tonårsflicka har blivit dödad i sitt eget hem och hennes chockade mamma sitter på golvet blanda allt krossat glas - och har precis tagit livet av mördaren.

Egentligen har agent Will Trent vid Georgia Bureau of Investigation med polisutredningen att göra. Men han ser något som Atlantapolisen har missat, något i blodsspåren, i den tekniska bevisningen, i moderns ögon. 

Han blir hopparad med polisen Faith Mitchell, precis som Trent har hon ett svårt förflutet bakom sig. Hon har sina skäl att hata honom och utgör ett stort hot mot hans karriär. kommer hon att upptäcka hans hemlighet och avslöja honom? Trent har verkligen alla odds mot sig när han tar över utredningen. Många ovänner, få ledtrådar, inga vittnen. Men viljan att lösa fallet överskuggar allt annat. Han är nämligen övertygad om att mordet är kopplat till ett annat fall, med en försvunnen tonårsflicka - och att den riktiga mördaren fortfarande går fri.

Mina åsikter

Det stör mig lite att jag läser böckerna i fel ordning och eftersom det här är bok två och jag redan  har läst senare delar så är det vissa detaljer som jag vet kommer hända eller inte kommer hända men det är ingenting som stör handlingen utan bara att jag vill läsa serier i rätt ordning ;) . För jag älskar Will Trent, polisen som får tänka utanför boxen för att han är dyslektiker, som fått göra värsta skitjobbet och sätta ditt andra poliser för att ha stoppat pengar i egen ficka från knarkar kvartar.

Det här är en fantastisk bra serie, det finns så många udda karaktärer, de accepterar varandra bra och dåliga sidor och försöker verkligen vara bra poliser och göra sitt jobb. Sen har jag lite mer svårt för Angie men det har att göra med saker som man får veta längre fram, men i den här boken får vi då lära känna Faith Mithchell och jag börjar direkt gilla henne.

Så när blir fler böcker översatta? Jag vill läsa mer om Will Trent!! Eller så kanske jag måste ge dem ett försök på engelska ?

Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på  Adlibris  Bokus  Cdon  HarperCollinsNordic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...