25 februari 2019

Åsa Bonelli - Minns att du ska dö


Titel & Omslag
Ett snyggt omslag som helt klart har med handlingen att göra, titeln är inte klockren men jag förstår den.

Handling
En man hittas mördad på Klara Norra Kyrkogård och fallet hamnar på åklagare Tom Westers skrivbord. Snart går det upp för honom vem mannen är, barndomsvännen Michael Strand, vars stora hjärta och dåliga samvete lett honom hela vägen till heroinsprutorna på Sergels Torg.

Samtidigt vaknar Simon Nobelius, mångmiljonären som lever jetsetliv, upp i Djursholm i en sedvanlig bakfylla. Allt är som vanligt - tills ett mail landar i hans inkorg, med en länk till en artikel om en mördad man på en kyrkogård i centrala Stockholm.

Tre män och tre vitt skilda liv sammanbundna av en trettio år gammal hemlighet. Och nu har det förflutna hunnit ikapp dem. Hela händelsekedjan sätts igång av en träask innehållande en ros, med texten Memento Mori inristad på locket.. 

Mina åsikter
Vilken spännande bok, den berättat i Då tid och Nu tid vilket gör att vi har två storys att följa samtidigt som de hör ihop. Vi får tidigt informationen som behövs för att väva ihop vissa delar av handlingen men bokens slut är inte alls som jag förväntar mig och det älskar jag. Det finns flera intressanta karaktärer som vi får lära känna men det är ingen som jag riktigt fastnat för.
Jag vill helt klart läsa mer av Åsa Bonelli så jag hoppas hon kommer skriva fler spänningsromaner.

Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...