29 oktober 2018

Daisy Meadows - Filippa födelsedagsälvan

Titel & Omslag
Jag både titeln och omslaget är ju precis som i tidigare delar, vilken älva boken handlar om och en bild på henne på omslaget.

Handling
Filippa födelsedagsälvan ser till så att alla födelsedagar blir roliga och speciella. Men det finne en elak typ som inte kan ha roligt en på sin egen födelsedag - Kung Bore! Han stjäl Filippas magiska föremål och gömmer dem på listiga ställen.

Kan flickorna Rebecka och Kristin hjälpa Filippa eller kommer alla födelsedagar att bli förstörda från och med nu?

Mina åsikter
Det här är en lite tjockare bok, de tidigare älvböckerna vi har läst har inte varit lika tjocka men det gjorde ingenting och det avskräckte inte Julia att vilja läsa heller. Jag tycker de här böckerna är mysiga, små spännande och jag älskar att Julia vill läsa mer hela tiden.

Julias åsikter
Boken var lika bra som tidigare delar. Hon tyckte att det var bra att boken var lite tjockare, då får man lite mer handling och man får lära sig lite nya ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...