27 juni 2018

Mons Kallentoft Anna Karolina - Falco

Herkulesserien #5
Titel & OmslagOmslaget passar så bra ihop med tidigare delar i serien, och som vanligt förstår man titeln när man läst boken.

Handling
En tonårsflicka utför ett kallblodigt terrordåd i Stockholms tunnelbana. Sverige befinner sig i chock. Är flickan en ensam galning eller har hon agerat på någons order?

En polis anmäls försvunnen och hittas kort därpå brutalt mördad. Hans senaste uppdrag var som hanterar vid infiltreringen av en stor knarkliga. Nu kräver infiltratören, vars identitet är okänd, Zack som ny kontaktperson.

Samtidigt som Zack kämpar med tilliten i sin nya kärleksrelation dras han allt djupare in i utredningen. När bitarna slutligen faller på plats står tusentals människoliv på spel.

Mina åsikter
De fyra tidigare böckerna plöjde jag i ett sträck för ett år sedan så jag hade glömt vissa detaljer Mons och Anna lyckas snabbt se till att man är med i handlingen och karaktärerna igen. Som vanligt är det här en bok där Zack får ta mycket skit och han kanske inte alltid tar de bästa besluten men han försöker verkligen men när hans världs tippas på ända så är det inte alltid så lätt.Vi fick veta rätt mycket i den här boken som man funderat på från tidigare böcker men ändå får man inte veta nog mycket för att bli nöjd.

Det finns så många bra karaktärer i den här serien och jag vill alltid läsa mer när böckerna tar slut, så när kommer nästa del i serien?  

Spoiler!
Äntligen fick Zack veta lite mer om sin släkt,vilka som är hans syskon och mamma och det var ju på tiden att sanningen kom fram men nu är jag ännu mer nyfiken på varför Olympia inte vill att Zack ska veta sanningen. Jag tyckte det var jätte tråkigt när  Indha dog för jag tror verkligen hon var bra för Zack och hon hade nog lyckas få han till att både motstå knarken och kanske hålla arbetet på en mer normal nivå än att han ska vara i våldets centrum gång på gång.Men det hade ju varit under förutsättningarna att hon inte hade varit någon som gick största skurkens ärenden och var ute efter att sätta dit Zack, jag förstår inte hur hon kunde vara så falsk och lura oss alla (Ja jag känner mig känner mig jätte lurad).


Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...