21 september 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 38

Den här veckan undrar barnboksbloggen om vi föredrar att välja böcker som vi vet att vi kommer tycka om eller om vi varierar våran läsning för att få en utmaning. Så alltså, håller du dig till en genre som du är trygg med eller gillar du att prova lite olika? Väljer du böcker som tar dig runt i olika länder och världsdelar, eller böcker som för dig handlar om nya ämnen eller föredrar du att läsa böcker du vet att du kommer gilla. 

Jag läser i första hand min favorit genre vilket är deckare, thriller, spänningsromaner, ja ni förstår exakt vilken typ av böcker jag gillar :) Men jag brukar även ibland läsa någon roman, ungdomsbok, dystopier, biografi för att få inte lite variation och ibland behöver man någonting mer lättsamt, men det är sällan några överraskande böcker jag väljer att läsa. Men jag har helt klart börjat variera mer sedan jag började blogga, men jag "utmanar" nog inte mig själv så mycket utan jag  gillar att läsa böcker där jag vet vad jag får, så jobbigt när man blir besviken och jag är en sådan som tvingar mig att läsa ut alla böcker. 

3 kommentarer:

  1. Jag försöker att variera min läsning, men ofta blir det att man läser mer av en typ av böcker, t.ex. deckare :)

    SvaraRadera
  2. Så känner jag också att i och med bloggandet så blir det lite mer läsutmaning :) och det är kul!

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja, och det är så tråkigt att man typ inte kan göra något åt att man blir så trött av att umgås med folk. Det är extra jobbigt på kalas, som du nämner, hemma hos en för då kan man liksom inte bestämma att folk ska gå hem. Om man är hos någon annan kan man ju åtminstone gå hem om det blir för mycket. Jag har dock inga som helst problem att umgås med min bästa vän i flera timmar utan att bli utmattad, men det är nog just när det är så mycket nytt folk och så många olika man ska prata med hela tiden.

    Det är jobbigt i vilket fall

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...