18 september 2016

M.J. Arlidge - Dansa min docka

Tredje boken i serien om Helen Grace.
Ruby Sprackling vaknar med huvudvärk och ett vagt minne av besöket på klubben kvällen före, hon trevar i mörkret efter sin astmainhalator men hon hittar inte ens sitt nattygsbord. Förvirrad börjar hon försöka minnas går kvällen och har svaga minnen av att hon kom hem själv och la sig i sin egna säng, men hon ligger inte i sin säng längre och befinner sig i en fönsterlös källare.
Kort efter att Ruby har vaknat upp så hittar man inte långt därifrån ett kvinnolik på en strand, kriminalkommissarie Helen Grace kallas till fyndplatsen och får ansvar över utredningen. Offret verkar vara en ungkvinna som inte ens är anmäld försvunnen, eftersom familjen har fått sms och tweets även efter sin död vilket gör att Helen förstår att mördaren planerat noga.


Än en gång så levererar M.J Arlidge en riktigt bra bok och fast jag har riktigt höga förväntningar så blir jag inte besviken! Boken är lättläst, texten och handlingen flyter på riktigt bra så det är en riktigt sträckläsningsbok när den dessutom är så sjukt spännande, och jag som inte har det bästa minnet fick precis lagom med hjälp för att komma in i Helen Graces värld utan att på något sätt känna att det blev för mycket. Jag vill redan nu har nästa del och jag hoppas det kommer komma många fler böcker för det här är helt klart en av mina favorit författare! 
Betyg 5 av5
boken finns att köpas på adlibris cdon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...