5 april 2015

En bokbloggares hemliga liv

Jag fick äran att bli taggad av Vilma som har dolasbokblogg, och nu ska jag ta tag i att göra den.
Måste säga det är extra roligt när man har blivit taggad så stort Tack!! :) 

1. Hur länge har du bloggat? 
Snart i 3 år, Maj 2012 skaffade jag den här bokbloggen. Innan det bloggade jag om min graviditet, böcker, serier och filmer på en annan blogg. 

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Jag vet inte, det känns inte så eftersom jag gillar att ha mina recensioner samlade så här! 


3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?

Att man ger boktips till andra, att få diskutera böcker med likasinnade och att man utvecklar sitt läsande genom att prova på böcker i en ny genre.  

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Att man får så enormt många bra boktips, böcker man kanske aldrig hade läst och det är ju bra när det är bra böcker MEN ens olästa hög växer lavinartat av alla boktips!! 
Sen tar ju bloggen faktiskt tid från läsandet, men om jag verkligen skulle läsa på den här tiden eller surfa runt eller göra annat vet jag faktiskt inte, därför jag ofta "ser" på serier när jag sysslar med blogginlägg och läser andras blogginlägg.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nej jag försöker hålla rubrikerna relevanta till det jag skriver. 

6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Många och av lika många olika skäl!! De bloggar jag läser beundrar jag :) 

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Oj jag vet inte, vem som helst? Fast vet inte vad de skulle skriva om när den här bloggen har störst fokus på vilka böcker jag har läst och har tänkt läsa.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck mm 
Recensioner skriver jag ofta samtidigt som jag lyssnar på någon serie, min vattenflaska följer med mig överallt så även framför datorn, eftersom jag bloggar när jag har tid så är jag oftast klädd i myskläder :)

9. Har du svårt för att skriva recensioner? 
Nej, eller jo ibland har jag svårt att sätta ord på hur jag upplevde en bok, ibland inte alls! Och ibland har jag faktiskt glömt bort stora delar av en bok för att jag inte recenserat med en gång utan grävt ner mig i en ny bok istället!

10. Vad tycker du om bokbloggar världen?
Den är helt underbar, det är inte fördomar mot de som läser en annan typ av böcker eller att man ska bråka för att man tycker olika om en bok/serie/författare utan man accepterar olikheter och det kan vara mer spännande att få diskutera våra olika åsikter än att vi alla skulle älska och hata samma böcker. 

11. Vilka taggar du för den här taggen? 
Nu har verkligen ALLA gjort den så jag är tråkig och taggar ingen, om ingen nu vill bli taggad? Hojta då ;)




1 kommentar:

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...