12 januari 2015

Lotte & Sören Hammer - Allting har sitt pris

Det här är andra delen i serien om polisen Konrad Simonsen och hans team.

En ung dansk sjuksköterska hittas mördad på Grönland, hon har legat där ett tag och nu tinat fram när inlandsisen smälter. Kvinnan har blivit kvävd med en plastpåse, händerna är fasttejpade vid låren och anklarna är ihop bundna.
Konrad Simonsen och hans team får fallet på sitt bord och snart inser Konrad att det är inte första gången som han ser en kvinnokropp arrangerad på det här sättet.

Tyvärr tycker jag att boken är för seg och det händer så lite fast man i ett tidigt skede får veta vem den skyldige är så får vi istället för att följa jakten på den skyldige så får vi följa hur de försöker få fram bevis och det är långdraget och trist och inte alls speciellt spännande.
Sen när det är kanske hundra sidor kvar så blir boken helt plötsligt rätt spännande även om jag tycker vissa poliser inte riktigt tänker utan bara gör som de själva vill göra, och visst i slutet är det svårt att lägga ifrån sig bok men det räcker inte.
Så de här två första böckerna har inte imponerat på mig men eftersom jag har fått hem tredje boken så kommer jag ge den en chans blir jag inte mer imponerad av den storyn eller av karaktärerna i den boken så blir det nog att lägga ner den här serien.
Betyg 2 av 5
boken finns att köpas på adlibris  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...