29 augusti 2014

Amanda Sun - Ink

Det här är första delen i en trilogi.

Efter att Katie Greens mamma har dött så får hon lämna hela sitt trygga liv för att flytta till sin moster som bor på andra sidan jorden. Men det är inte så lätt att flytta till Japan för hon känner inte sin moster så bra, och hon kan framför allt inte språket och sen det där med att äta med pinnar eller att ha på sig tofflor i alla möjliga situationer är bara förvirrande.
I skolan träffar Katie på Tomohiro som är skolans stjärna i kampsporten kendo, Katie blir både fascinerad och rädd för Tomo men hennes nyfikenhet vinner.
Katie försöker se igenom Tomos tuffa fasad men när hennes bläckpenna exploderar och hon tycker att Tomos teckningar får liv och blir verkliga så börjar hon bli rädd.

Katie springer även på Jun, den där killen som verkar intresserad av henne men samtidigt lyckas han dyka upp lite överallt och hon har inte alls koll på vem han egentligen är.

Jag gillade den här boken och kommer helt klart fortsätta läsa serien MEN jag tyckte det var jobbigt med de Japanska namnen för de gjorde det svårt att hålla isär karaktärerna i början . Jag tyckte även att det här med bläcket är någonting nytt inom bokvärlden men det var lite svårt att acceptera, det är lite för konstigt för min smak speciellt den där delen när det rinner bläck från folk.
Och man kan tro att Katie är lite knäpp när hon ser saker och sen inte och vi har fortfarande inte riktigt fått veta hennes roll i det hela men med lite mer fakta så tror jag serien kommer bli bättre. 

Betyg 4 av 5
boken finns att köpas på  harlequin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...