28 december 2012

Månadsteman och Hyllvärmare

Jag funderar hit och dit om jag ska köra med månads teman under 2013 eller inte, för prioriteringen ligger i att läsa undan så många av mina hyllvärmare som möjligt och då kanske det bromsar med månadsteman, kanske ska spara det till 2014 och bara köra lite utmaningar under 2012?
Hur gör ni? Hur lyckas ni som inte har några hyllvärmare? Mina blir fler och fler och köpstopp fungerar verkligen INTE för mig!!!

Efter nyår så har jag i alla fall bestämt att ALLA som är olästa hör till hyllvärmare, de som köps under 2014(undantag de som till hör en serie som är lång och jag inte har påbörjat..) ska läsas ut för det ska inte blir fler hyllvärmare bara mindre ;)
Men vet inte hur jag ska lyckas med det!! Kanske behöver hyllvärme utmaningar?
Några tips bland er boknördar där ute?
//[Anna]

3 kommentarer:

  1. Böcker som jag vet aldrig kommer läsas eller som jag försökt läsa men som verkligen inte passat mig får helt enkelt byta hem & glädja någon annan bokälskare. Jag vet att en del, mer eller mindre, tycker det är en dödssynd att göra sig av med böcker men för egen del kan jag inte ha hur många hyllvärmare som helst, dels pga. platsbrist men också för att jag vill att bokhyllan ska vara JAG... jag vill inte ha en massa böcker som inte är jag, som inte tilltalar mig osv. , sen brukar jag tänka att 1 bok ut= 1 bok in, och då blir det förhoppningsvis en som kommer bli läst och som passar mig :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också tänkt satsa på att läsa ut hyllvärmarna nästa år! Men som sagt, de blir ju bara fler och fler ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har också alldeles för mycket oläst i hyllan. Under nästa år ska jag försöka minska det antalet.Jag har bestämt att jag måste läsa ett visst antal av bokhyllans böcker för varje ny bok jag köper/beställer. Sen får vi se om jag lyckas...

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...