28 december 2012

Magnus Wennerholm & Emma Jangestig - Varför gråter inte Emma?

Usch och fy vilken hemsk mardröm, jag lider verkligen med Emma och allting som hon har gått igenom och hon har gjort det på riktigt.

Det ringer på dörren och sedan blir Emma nedslagen med en klohammare, hon får flertalet hammarslag i huvudet och även hennes barn Max & Saga blir slagna med hammaren.
Emmas nya sambo Thomas kommer hem och hittar alla tre liggandes i sina blodpölar direkt innan för dörren i hallen, Thomas ringer ambulansen och det konstateras att Emma lever om än bara nästan så lever hon ännu, Max är redan död och lilla 2 åriga Saga dör på vägen till sjukhuset.

När Emma vaknar upp minns hon ingenting och ingen får berätta vad som har hänt, hon vet inte var barnen är och hon funderar på vad som har hänt henne själv. Men någonstans i bakhuvudet gror ett frö om att Thomas tyska ex har någonting med saken att göra och allt eftersom hon blir bättre får hon små minnes bilder tillbaka.
Det är med hjälp av detta som de senare ska få Tine att åka dit för det hemska brottet, för kommer hon gå fri så vågar inte Emma bo kvar, inte ens i Sverige.

Jag gråter när jag ser bilderna på omslaget, jag grät när jag läste och jag satt och hoppades att denna hemska människa som blev så svart sjuk att hon planerade och slog ihjäl två små barn och försökte slåihjäl deras mamma. När det här hände läste jag mycket och har även läst en del på Emmas blogg tidigare så det mesta som skulle hända visste jag redan men det gör ju inte händelsen mindre hemsk. Jag gillar att Emma är så ärlig om sina känslor och hur hon har mått före efter och undertiden allting uppdagades. 
Betyg: Hur sätter man betyg på någon annans upplevelse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...