16 november 2020

Emelie Schepp- Nio liv

 

Jana Berzelius #6

Titel & Omslag
Omslaget passar väldigt bra till de övriga i serien och bitvis till handlingen. Titeln passar klockrent till den här handlingen. 

Handling
En tidig aprilmorgon sprids en film på Youtube. Den visar en ung man med en sprängladdning fastsatt om kroppen. Polisen förstår att ett fruktansvärt öde väntar honom. De lyckas identifiera platsen i Norrköping men hinner inte fram förrän bomben exploderar. Det är den fjärde medlemmen i det kriminella nätverket Komados som har mördats på kort tid. Men rör det sig om samma gärningsperson? 

Kriminalinspektör Mia Bolander får hjälp av den nye utredaren Patrik Wiking att lösa fallen. Problemet är att ingen vill prata med dem. Ingen har hört något. Ingen har sett något. 

När Jana Berzelius dras in i utredningen inser hon att fallet har en direkt koppling till henne själv. Som åklagare är det hennes uppgift att ta reda på sanningen. Nu får hon oväntad hjälp att dölja den. 

Mina åsikter
Gaaaah!!! Den här boken var så spännande, bitvis var jag tvungen sluta läsa för det var för spännande, samtidigt som boken inte gick att släppa så då gick jag och funderade på handlingen istället. 

Jag har så svårt att förstå mig på Emma, hon har fått sitt liv räddat men hon ska ändå bestraffa Henrik gång på gång för att han vill arbeta, han är dessutom duktig på sitt jobb, jag förstår inte varför han inte ska få arbeta samtidigt som hon promt ska ha en stuga för tre miljoner. Vem ska betala den?

Boken får ett riktigt bra avslut, vi lämnas med en del frågor vilket gör att man vill läsa mer och jag längtar så mycket tills nästa bok kommer. 

Spoiler varning!

Än en gång gick det bra för Jana, men vad kommer hända nu med Danilo? Jag gissar det kommer bli en kamp om liv och död mellan de två, han kommer hota och finnas i hennes liv så länge han lever. 
Janas "pappa" ogillar jag så himla skarpt och även om Jana inte är någon ängel så gillar jag verkligen henne, men det känns lite som att hon blir förlåten för att hon har haft en sådan tuff uppväxt. 


Betyg 5 av 5
boken finns på   Adlibris  Bokus  Cdon  Omnible 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...