28 juli 2018

Kiera Cass - Den utvalda

the Selection #3
Titel & OmslagYtterligare en snygg del i den här serien, och nu får vi ju veta vem som Maxton kommer välja.

HandlingAmerica hade aldrig kunnat föreställa sig att det gick att finna äkta kärlek i en tävling som Urvalet. Men hennes känslor för Maxon har långsamt växt sig starka och med bara några veckor kvar  innan allt avgörs vågar hon till slut erkänna att hon fallit för honom - rejält.


Men det är många som vill sabotera tävlingen, och när rebellerna attackerar intensifieras hotar de att ta ifrån America inte bara prins Maxon och deras gemensamma framtid utan allt hon någonsin hållit kärt.

Mina åsikter
Äntligen får vi veta vem Maxon kommer välja av flickorna, nu när det bara är 4 kvar är det fördelar och nackdelar med alla flickorna. Men han har även en pappa som verkligen vill att han ska välja rätt, för kungariket och deras fortsatta plats på tronen. Det här är en riktigt bra trilogi med kärlek spänning och det händer väldigt mycket, dessutom gillar jag hur världen är uppmålad av Kiera Cass. Jag gillar ungdomsböcker som man kan fantisera sig in i, samtidigt som de här böcker är tunna och lättlästa vilket gör att de går väldigt fort och läsa, men jag hade gärna velat läsa mer och som tur var finns det två böcker till där vi kanske får veta mer. 

Spoiler varning

Äntligen fick vi veta vem Maxon väljer, och jag blev inte förvånad när det blev America även om det ett tag inte såg ut att bli så. Jag gillar att rebellerna fick ta mer plats i den här boken och den roll de fick spela, det gjorde den här så mycket mer spännande än om det bara handlat om urvalet. Jag hade gärna velat läsa mer om hur livet blev senare för America och Maxon, hur blev det med allting, fick de barn osv.
Betyg 5 av 5
boken finns att köpas på  adlibris  bokus  cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...