30 april 2014

E.L. James - Femtio nyanser av mörker

Del två i den omtalade trilogin om Anastasia Steel och Christian Grey så stor Spoiler varning!

Ana och Christian har gjort slut eftersom Ana inte vill leva som underlägsen och hon tycker att Christian bär på för många hemligheter så det är inte riktigt hanterbart.


Men som man så klart redan räknat ut så återförenas Ana och Christian men den här boken blev lite spännande när Christians ena undergivna har blivit svartsjuk på Ana och börjar hitta på lite läskiga saker.

Äntligen fick vi veta lite mer om Christians förflutna. Ana fick rätt om Mrs Robinsson och det känns som att Christian ändrar på sig en hel del i den här boken, även Ana så klart eftersom det känns som att de försöker hitta en medelväg.
Boken är så förutsägbar att det blir lite långtråkigt och jag skippar faktiskt sidorna med sex och jag gäspar mig igenom styckena där Ana pratar om sin inre gudinna... jag vill se lite mer självständighet och en mognare kvinna än Ana.
Jag vet inte om jag läser vidare i den här serien enbart för att jag är nyfiken på hur det kommer gå..

Betyg 3 av 5

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte samma som du om bok 2, 3an var dock mycket bättre!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att tvåan var bättre än ettan just för att ana blev mer självstämndig i bok ett var hon många gånger bara extremt pinsam! Men jag tyckte tvåan var bra och bättre än ettan men jag blir riktigt trött på henne när hon tjatar om sin innre gudinna. Jag har vädigt svårt för att hoppa över sidor för jag är rädd attt missa något viktigt, vilket man inte gör i denna boken haha! Men jag brukar skumläsa dom istället hoppa över några rader, bara så man fångar upp om det skulle vara något viktigt. Jag är på 3:e boken och den har jag hållt med länge. Dock inte för att den är dålig utan för att jag helt kom ur det där med att läsa som jag var så bra på i vintras ;)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...