23 april 2023

Peter James - Långt ifrån död

Roy Grace #3

Titel & Omslag


Handling

Natten då Brian Bishop misstänks ha mördat sin fru var han långt från mordplatsen - och dessutom sov han. Åtminstone hävdar han det själv när kommissarie Roy Grace konfronterar honom med det faktum att hans hustru Kate Bishop, den vackra societets kvinnan från Brighton, är död. 

När sedan några vänner till Roy Grace ringer från sin semesterort och meddelar att de just sett hans sedan länge försvunna fru, då är det en mystisk händelse för mycket i Graces liv. 

Mina åsikter
Den här boken var rätt spännande, för man förstod inte alls hur saker och ting låg till utan man fick allt vänta på att få förstå hur alla ledtrådar kunde peka som de gjorde och vem som egentligen var skyldig.
Vi fick lära känna Roy Grace lite mer men jag tycker inte riktigt jag känner huvud karaktärerna, jag kommer inte ihåg de när jag stänger igen boken. 

Spoiler varning! 
En okänd tvilling, det är alltid svårt att lista ut hur saker och ting ligger till när det finns en sådan twist i storyn. 

Betyg 3.5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...