6 september 2022

Pascal Engman - Kokain

 

Vanessa Frank #4

Titel & Omslag
Inget super bra omslag måste jag säga och titeln är också lite si och så, passar så klart in på handligen men känns lite tråkig. 

Handling
En våldsam avrättning på öppen gata försätter de boende i Järva i skräck. Vad blir nästa drag i kriget mellan de rivaliserande förortsgängen Vargarna och YBT? I skuggan av våldet tvingas butiksinnehaverskan Fatou Diop gång på gång att vända bort blicken av rädsla. Men någonstans går gränsen för hur mycket en människa kan svälja utan att göra motstånd. 

Polisinspektör Vanessa Frank kopplas in i mordutredningen och finner sig mitt i en brinnande gänguppgörelse där allt verkar handla om kokainet. Samtidigt som hon försöker landa i rollen som fostermamma till tonåriga Celine visar sig hennes nya sårbarhet blir den största utmaningen för utredningen. 

Mina åsikter
Precis som i tidigare böcker så är det en lång startsträcka en rätt lång mellanbit medans slutet blir jätte kort och det känns lite stressigt. Men det är ju ett måste att få veta hur det kommer gå för Vanessa och Celine, och kärleken som kanske också kan bli någonting, eller? 

Mordutredningen är tyvärr det man har minst koll på, jag känner vi får lite dåligt om detaljer där och fokuset ligger på annat än utredningen. 

Den här serien är väldigt hypad, alla säger den är så bra men jag är inte jätte imponerad, tyvärr. Alltså böckerna är bra men det saknas som ändå någonting, och jag tror det är att jag vill ha högre tempo, än vad jag får i den här serien.

Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...