6 september 2022

Alex Flinn - Beastly

 


Titel & Omslag
Klockren titel och ett bra omslag, dock kunde omslaget ha varit lite mer intressant. 

Handling
Populäraste killen i skolan, rik, skitsnygg: Kyle Kingsbury är the shit! 
Men han är också en elak egoist, ett riktigt as, verkligen helt beastly, ett odjur:
En dag förvandlas hans vackra yttre till och blir lika fult som hans inre. 
Enda sättet att bryta förtrollningen och bli av med pälsen, hornen och de långa klorna är att hitta någon som kan älska honom trots hans utseende. Och som HAN verkligen älskar tillbaka.

Mina åsikter
Det här är en modern verision om (skönheten och)  Odjuret och jag gillar den faktiskt, den är inte så smörig och visst den är ju förutsägbar eftersom vi har hört storyn tidigare men det är en fin story och jag tror den kan vara intressant för dagens ungdomar att läsa. 

Spoiler varning! 
Det jag inte köper är att de går tillbaka till den gamla skolan, de har missat 2 års studier så de borde ju ligga efter 2 år? 

Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...