2 april 2022

Rachel Hawkins - Demonglass

 

Hex hall #2

Titel & Omslag
Super snyggt omslag som passar super bra ihop med de andra böckerna i serien. 

Handling
Sophie Mercer thought she was a witch. That was the whole reason she was sent to Hex Hall, a reform school for delinquent Prodigium (a.k.a. witches, shapeshifters and fairies). But that was before she discovered she's a actually a demon, and her hot crush, Archer Cross, is a agent for The Eye, a group bent on wiping her kind off the face of the earth. What's worse, she has powers that threaten the lives of everyone she loves. Which is precisely why Sophie decides she must go to London for the Removal, a dangerous procedure that will either destroy her powers for good - or kill her. 

But once Sophie arrives, she makes a shocking discovery: someone is raising new demons in secret and planning to use their powers to destroy the world. Meanwhile, The Eye is set on hunting Sophie down, and they're using Archer to do it. But it's not like she has feelings for him anymore. Does she? 

Mina åsikter

Det här är tyvärr en typisk mellan bok, egentligen tycker jag den är lite seg, tråkig och långdragen. Det händer inte så där jätte mycket och jag får inte alls samma känsla som när jag läste första boken. 
Om inte den här boken hade slutat med en cliffhanger och jag hade redan haft Spell bound här hemma så är jag lite osäker på om jag hade läst nästa bok. 

Jag gillar Sophie, att få lära känna hennes pappa lite bättre, för inte får vi lära känna han speciellt bra. Samma med Cal, varför tillbringar inte Cal och Sophie mer tid tillsammans? 

Jenna är en fantastisk kompis men Sophie känns ändå isolerad och hon får verkligen inte veta det hon behöver veta när hon är och hälsar på sin pappa, hade hon fått mer viktig information så hade hon kanske inte gjort de misstag hon faktiskt gör. 

Spoiler varning!
Sophie och Archer, det förstod man ju redan i första boken, dessutom finns det typ inga vibbar och mellan henne och Cal,och han verkar ju inte vara speciellt intresserad utan det känns som att han väntar på att hon ska ta första steget, men det lär ju inte hända. Jag tror att om Cal hade visat sig lite mer intresserad så kanske Sophie hade kunnat falla för han och börjat glömma Archer. 

Vad har hänt med Jenna? Hoppas hon har överlevt hon är ju ändå typ Sophies enda och bästa vän.

Betyg 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...