11 mars 2022

Samuel Björk - Pojken i snön

 

Mia & Holger #3

Titel & Omslag
Omslaget är inte super lockande till läsning, men jag bryr mig inte om omslaget, titeln och läser knappt baksides texten på en ny bok i en serie där jag har gillat tidigare delar. 

Handling
En ung kvinna hittas död i en sjö uppe på fjället. Hon är klädd i balettkjol och tåspetsskor. Inte långt därifrån står en kamera på stativ riktad mot brottsplatsen. 

Kriminalkommissarie Holger Munch och hans kollega Mia Kryger tar sig an det märkliga falle, fast beslutna om att det ska få en snabb lösning. Men då är de ännu lycklig ovetande om vad de snart kommer att få möta. 

Mina åsikter
Jag har SÅ höga förväntningar på den här boken och den är bra, men det saknas ändå någonting för den är inte riktigt lika bra som de två första böckerna. 

Det är ett väldigt spännande fall men slutet känns lite hastigt ihop skrivet och jag saknade några kapitel där det borde ha hänt mer än att man helt plötsligt hoppar framåt i tiden. Lämnas med en del obesvarade frågor och ja jag stör mig på hastiga avslut, förstår mig inte alls på det för det lämnar oss inte i en cliffhanger och storyn vinner ingenting på det än om man hade kortat ner någon annan del av handlingen.

Så en spretig bok helt enkelt, men jag hoppas så klart fortfarande på fler böcker i den här serien jag gillar hur Samuel Björk skriver. 

Spoiler varning! 
Vi fick inte riktigt veta allt kring när Curry blev nedslagen och den riktiga drogad säljande polisen åkte dit!?! Och inte heller fick vi riktigt all information kring Mia, hon blev drogad, skjuten men vips är hon på bröllops för att sen vara vid sin systers gravsten och berättar att hon har sagt upp sig.
Innebär det att det inte blir fler böcker i den här serien?  

Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...