8 februari 2022

Arne Dahl - Islossningen

 

Sam Berger Molly Blom #5

Titel & Omslag
Ett lite tråkigt omslag som ändå passar ihop med övriga delar i serien, titeln förstår jag inte riktigt däremot.

Handling
Vårvinter går mot försommar. Sam Berger, Molly Blom och inte minst deras poliskontakt Deer, som måste lära sig gå igen efter attacken som förändrade hennes liv, tycker sig märka ett oklart samband mellan de kroppar som en efter en hittas i den upptinande skärgården. Någon kommer mörda igen. Kan Sam, Molly och Deer ingripa? Eller är sanningen bortom vad de kan föreställa sig? 

Mina åsikter
De fyra första böckerna är väldigt ihop flätade och det var först i 4e boken Friheten som vi fick veta svaren på många frågor, så den här boken öppnar nog upp för lite nytt och när man läser baksidan så kanske det inte är någonting som rör Sam och Mollys privatliv. 

Min storebror sa att den här boken var bäst i serien och det håller jag helt klart med om, det är mycket spänning och lite mindre obesvarade frågor och vi får äntligen avslut på en del saker. 

På slutet så trodde jag att det skulle bli värsta cliffhangerna men som tur var så blev det inte så utan boken fick ett bra avslut och jag ser även att det skulle kunna fungera som avslut på serien i helhet, men vi får se. 

Sam och Mollys relation är fortfarande en stor gåta för mig och jag känner fortfarnade inga vibbar där. Och hur kan inte Sam och Deer ha fler bra poliser de kan ta hjälp av och sammarbeta med? Varför händer det SÅ mycket under radarn? 

Spoiler varning!

Det var Deer som blev utsatt i den här boken, seriöst, avkapat båda benen? Det är SÅ sjukt, och att en läkare gick att muta så de kunde genomföra det, say what!?!


Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...